perjantai 6. tammikuuta 2017

Vuosien varrelta

Moikka!

Tässä tutkiessani kuvia tietokoneeni syövereistä sain mahtavan idean kirjoittaa postauksen ulkonäöstäni ja tyylistäni tässä vuosien varrella. Koneeni on sen verran 'uusi', ettei paljoa ajassa taaksepäin päästä mutta muutamia vuosia kuitenkin.


 

Olen oikeastaan aina ajatellut vaatteeni ennemmin mukavuuden kuin 'näyttävyyden' kannalta. Ensimmäisessä kuvassa päästään 2014 alkuvuoteen ja tässä päästäänkin todella lähelle sitä mun 7-8lk. tyyliä. Pipot oli kova sana oli sitten pakkasta tai +20. Tässä sentään nähdään yksi niistä siedettävistä, mutta löytyi niitä hienoja leopardikuvioisia ja Britannianlippu pipojakin... Ja olihan se maailmanloppu kun koulussa ei saanut pipoa tunneilla pitää, mutta silti se oli pakko päähän änkeä lähes joka aamu.

Suurimmat jutut minun kohdallani siinä nimenomaan 7-8luokalla oli pipojen lisäksi viiksikuvio ja Britannian liput, joka paikassa.

Hiuksia aloin värjäämään 7-luokan alussa. Ensimmäiset värjätyt hiukset olivat alta ruskeat ja päältä 'oman väriset', jonka jälkeen siirryin kokonaan ruskeaan. En ole varma värjäsinkö siinä välissä blondiksi vai oliko tuo kuvassa näkyvä vaalean ruskea ennen ensimmäisiä blondeja. Luonnollinen eli se oma väri mulla on se perus maantienharmaa.

 2014 kesä

Olen aina ollut superhuono käyttämään mekkoja tai hameita, mutta juhliin tottakai laitan ja tässäkin olin menossa kaverini rippijuhliin. Olen aina ollut sen verran pitkä ettei ole tarvinnut korkokenkiä jalkaan tunkea vaan aina on voinut tallata tutuilla ja turvallisilla tennareilla tai harvoissa tapauksissa balleriinoilla. Meikkaamaan minä oikeastaan opettelin kunnolla vasta 9-luokalla, vaikka 6-luokasta asti olenkin meikannut. 


Tässä kuvassa (2014 syksy) huomaa taas sen, että ruskeaan on kyllästytty ja koska blondiin ei olla päästy niin olen tyytynyt oranssihtavaankeltaiseen.  Tässäkin se ainainen pipo, mutta tämä sentään siedettävä! 9-luokalla aloin löytää sitä omaa juttua ja oikeastaan tuolta se silloin näytti kun olin sellaisissa 'ei vitsi nää on kivat'-vaatteissa. Nämä kyseiset revityt farkut on edelleen mun yhden suosikeista, tosin matkan varrella ne on hiukan enemmän revenneet ja ehkä juuri siksi tykkään niistä. Myös tuo takki on kiva!
Koruja olen aina ollut huono käyttämään, mutta tässä (ihme kyllä) mulla on kaulakoru. 

Oon aina ollut huono poseeraamaan kuvissa ja en tiedä miksi, mutta jossain vaiheessa olin hokannut että hammashymy voiskin olla kiva, näin jälkeen päin EI ei ollut. 



2014-2015 värjäsin hiukseni punaiseksi ja ai että se oli niin mun juttu.


Joskus mietin todella paljon, että mitä muut ajattelee siitä mitä mulla on päällä tai miltä mä noin niinkuin yleisesti näytän, mutta Ypäjällä opiskelun myötä oon luopunut siitä ajatuksesta ja nykyisin en välitä onko minulla päällä lökärit, onko hiukset kiinni sotkuisesti vai auki siististi suoristettuna tai onko minulla meikkiä vai ei.


Muutama kuva mun 'lempiasuista/kuvista' ja farkkuja minä oikeastaan harvemmin edes käytän, mutta sattumoisin näissä kaikissa sellaiset jalastani löytyy. Kaikenlaiset hupparit, napapaidat ja perus t-paidat/topit täyttävät aikalailla vaatekaappini kokonaan. Pitkiä paitoja en oikeastaan koskaan käytä, eikä siihen ole mitään kummempaa syytä. Värivalikoima, jonka näkee kun minun vaatekaappiini kurkkaa ei ole mitenkään silmiä sokaiseva. Mustavalkoharmaa on minulle nykyään kuin magneetti, joka vaatekaupoissa vetää puoleensa, toki on niitä poikkeuksiakin. Vaatteiden sijaan panostan enemmän siihen millainen pakkelikerros lärviini on survottu ja pääasia on se, että jos meikkiä on niin sen pitää myös näyttää hyvältä omaan silmään. 

Nykyään olenkin sitten blondi-- tai no värikartta. 2016 kesällä hiukseni blondattiin suoraan punaisesta ja sen jälkeen olenkin antanut hiuksieni 'levätä'.

 

-Emma

2 kommenttia: